Deklaracja dostępności
Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
| Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
| 1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
| 1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A | |
| 1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A | ||
| 1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A | ||
| 1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA | ||
| 1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A | |
| 1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A | ||
| 1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A | ||
| 1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA | ||
| 1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA | ||
| 1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A | |
| 1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A | ||
| 1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA | ||
| 1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA | ||
| 1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA | ||
| 1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA | ||
| 1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA | ||
| 1.4.12 – Odstępy w tekście | AA | ||
| 1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA | ||
| 2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
| 2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A | ||
| 2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A | ||
| 2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A | |
| 2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A | ||
| 2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A | |
| 2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A | |
| 2.4.2 – Tytuły stron | A | ||
| 2.4.3 – Kolejność fokusu | A | ||
| 2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A | ||
| 2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA | ||
| 2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA | ||
| 2.4.7 – Widoczny fokus | AA | ||
| 2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A | |
| 2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A | ||
| 2.5.3 – Etykieta w nazwie | A | ||
| 2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A | ||
| 3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
| 3.1.2 – Język części | AA | ||
| 3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A | |
| 3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A | ||
| 3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA | ||
| 3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA | ||
| 3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A | |
| 3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A | ||
| 3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA | ||
| 3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA | ||
| 4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
| 4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A | ||
| 4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Będzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 04 kwietnie 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) https://bip.dpsbedzin.finn.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2025-06-17.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-06-17.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-31.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-06-17.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Tatianą Kubacką.
Adres e-mail administracja@dps-grodziec.pl
Dodatkowy kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 32 363 61 94.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730) zwanej u Nas w skrócie Elektroniczną Skrzynką Podawczą ESP, lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość (kontakt opcjonalnie dostępny na BIP „Dla słabosłyszących” na górnym pasku menu BIP).
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich jest dostępna pod adresem: https://www.brpo.gov.pl.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2025-06-17.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2025-06-17.
Data publikacji strony internetowej: 2025-06-17.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP.
Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego: dostępne są na stronie głównej
Osoba wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej: redaktor główny BIP
Dostępność architektoniczna
Dom Pomocy Społecznej w Będzinie, ul. Mickiewicza 2 (budynek I)
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek wraz z otoczeniem parkowym objęty jest ścisłą ochroną prawną i działaniem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach.
Wejście do placówki jest opisane nazwą, przy wejściu na teren Domu Pomocy Społecznej w Będzinie znajduje się portiernia, Regulamin korzystania z parku
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Przy dwóch wejściach do budynku na schodach znajdują się podjazdy dla wózków inwalidzkich, w budynku znajduje się urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Dom nie posiada platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Z uwagi na ograniczenia konserwatora nie są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym dla osób niepełnosprawnych i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach, brak informacji na ten temat.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Jednostka nie jest przygotowana do skorzystania z tłumacza migowego na miejscu i online ale gdyby zaistniała taka potrzeba we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Będzinie można umówić osobę niepełnosprawną potrzebującą takiej pomocy z tłumaczem języka migowego na konkretny termin.
Dom Pomocy Społecznej w Będzinie, budynek przy ul. Chopina 1 (budynek II)
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do placówki jest opisane nazwą, przy wejściu na teren Domu Pomocy Społecznej w Będzinie znajduje się portiernia.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Przy wejściu do budynku na schodach znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, w budynku znajduje się urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Dom nie posiada platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest oznaczone miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym dla osób niepełnosprawnych i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach, brak informacji.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Jednostka nie jest przygotowana do skorzystania z tłumacza migowego na miejscu i online ale gdyby zaistniała taka potrzeba we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Będzinie można umówić osobę niepełnosprawną potrzebującą takiej pomocy z tłumaczem języka migowego na konkretny termin.
Dom Pomocy Społecznej w Będzinie, budynek przy ul. Chopina 1 (budynek III)
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do placówki jest opisane nazwą, przy wejściu na teren Domu Pomocy Społecznej w Będzinie znajduje się portiernia.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia, w budynku znajduje się winda.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Dom nie posiada platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Jest oznaczone miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym dla osób niepełnosprawnych i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Jednostka nie jest przygotowana do skorzystania z tłumacza migowego na miejscu i online ale gdyby zaistniała taka potrzeba we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Będzinie można umówić osobę niepełnosprawną potrzebującą takiej pomocy z tłumaczem języka migowego na konkretny termin.
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
W DPS zapewnione są osobom ze szczególnymi potrzebami: Przy dwóch wejściach do budynku na schodach znajdują się podjazdy dla wózków inwalidzkich, w budynku znajduje się urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych (winda). Nie, ma zakazu wstępu z psem asystującym dla osób niepełnosprawnych
i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach, brak informacji na ten temat. Wejście do placówki jest opisane nazwą, przy wejściu na teren Domu Pomocy Społecznej w Będzinie znajduje się portiernia. Jednostka nie jest przygotowana do skorzystania z tłumacza migowego na miejscu i online ale gdyby zaistniała taka potrzeba we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Będzinie można umówić osobę niepełnosprawną potrzebującą takiej pomocy z tłumaczem języka migowego na konkretny termin.
Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:0
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:0
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
1. wersję kontrastową,
2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
3. wyróżnienie odnośników.
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Dom Pomocy Społecznej w Będzinie nie prowadzi swojej strony internetowej, korzysta ze strony BIP pod adresem
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się ?
- Kontakt telefoniczny [ X] TAK
- Kontakt korespondencyjny [ X] TAK
- Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X] TAK
- Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X] TAK
- Przesyłanie faksów [ X] NIE
- Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X] NIE
- Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty [ X] TAK
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi ..TAK" - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: [ X] w cicągu 2-3 dni roboczych
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? [X] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych: 0
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
- tekstu odczytywalnego maszynowo?
- nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
- informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
4. Czy podmiot zapewnia w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. - na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? [ X] NIE
Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? [ X] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego,
w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? [ X] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? [ X] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? [ X] NIE
| Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
|---|